چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۳:۱۰
۰ نفر

فرمانده انتظامی تهران بزرگ هدف از اجرای طرح های پاکسازی در محدوده کلانتری ها را نشان دادن حضور فعال پلیس به مردم و ناامن کردن محیط های عمومی برای مجرمان عنوان کرد.

 سردار مرتضی طلایی با بیان این که تیم های ضربت سرکلانتری ها که مجری طرح ها هستند، بر خلاف پلیس های تخصصی، وظیفه برخورد با هر جرمی را دارند، گفت: هدف از اجرای طرح، همچنین سرعت عمل بخشیدن به اقدامات پلیس در پیشگیری از ارتکاب جرم و تنگ کردن عرصه بر مجرمان است.

وی با بیان این که از ابتدای سال تا کنون 23 هزار معتاد تابلو از سطح شهر تهران جمع آوری شده اند، گفت: دستگیری معتاد به عنوان مجرم بر اساس آنچه در قانون تعریف شده وظیفه پلیس است و این که این معتادان چند روز بعد توسط دستگاه قضایی آزاد شده و به جامعه برمی گردند، ارتباطی به پلیس ندارد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی براین که آزاد شدن دوباره و دستگیری چندباره معتادان چه تأثیری بر وجهه پلیس دارد به ایسنا گفت: پلیس وظیفه خود را انجام می دهد و طبق قانون، ادامه کار بر عهده دادسراهاست.

سردار مرتضی طلایی در تشریح وظایف پلیس خدمات قضایی گفت: تعدادی از افسران مجرب نیروی انتظامی پس از یک ماه آموزش تخصصی فعالیت خود را در تمام کلانتری های تهران بزرگ به طور آزمایشی آغاز کردند. وی افزود: با تشکیل معاونت خدمات قضایی در کلانتری ها، ماموران این معاونت در خصوص پرونده هایی که از دادسرا به کلانتری ارجاع می شود، وارد عمل شده و اقداماتی در جهت تکمیل پرونده مقدماتی انجام می دهند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان این که این کار تا پیش از این با توجه به موضوع پرونده در دوایر و معاونت های مختلف کلانتری ها پیگیری می شد گفت: بدین ترتیب پلیس خدمات قضایی به ساماندهی و جمع بندی تمامی پرونده ها اقدام می کند.

سردار طلایی اضافه کرد: پلیس خدمات قضایی، با جمع آوری دلایل شاکی، دفاعیات متهم، تحقیق و تکمیل پرونده، نتیجه نهایی را با تسریع در کار مراجعان پرونده، به دادسرا ارسال می کند.

این طرح یک ماه به طور آزمایشی در تهران و سپس به طور گسترده در کشور به اجرا در خواهد آمد.

کد خبر 3111

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز